One abstract accepted and another submitted! Conferences 2012 underway

I was happy to receive a positive response to the abstract I submitted to The Fifth Israeli Conference of Qualitative Research to be held in February at the Ben Gurion University in the south of Israel. I attended the conference two years ago but did not dare to try to join the conversation – now it feels as though the time is right.

My abstract ( in Hebrew)

והרהרתי לעצמי: מי לומד יותר?

כמדריכה לחינוך לשוני, יזמתי השתלמויות מורים במשרד החינוך העוסקות בהוראת הכתיבה. בנוסף לעיסוק בפדגוגיה, בהשתלמויות אלו, המורים נפגשים עם הכתיבה ככלי ללמידה והעצמה מקצועית.  בארבע שנים האחרונות השתתפו כ-250 מורים מבתי ספר יסודיים בשש ערים במחוז צפון.

כמורת מורים העוסקת במחקר על למידתם המקצועית של מורים, אני מודעת לכך שלאורך תהליכי ההוראה וההערכה, אני בעצמי מתפתחת באופן תמידי. למידה זו מתרחשת בהקשרים חברתיים מגוונים: בדיאלוג עם המורים המשתתפים בהשתלמויות בהנחייתי, באמצעות השיח הכתוב בפורום המתוקשב שמלווה את ההשתלמויות ובחשיפה לפרקטיקה של המורים בכיתותיהם. למידה זו מתרחבת כאשר אני יוזמת דיאלוג עם חוקרים אחרים סביב טקסטים כתובים שאני מפיקה על עבודתי.

כמחנכת וכחוקרת העורכת מחקר פעולה נרטיבי על עבודתי עם המורים, הכתיבה עצמה היא ציר מרכזי בלמידתי ובעבודתי. עבורי, הכתיבה היא דרך עוצמתית לחקור את מעשיי. הכתיבה מאפשרת לי לעקוב אחרי שינויים במחשבתי ובעמדותיי ולהבין את המניעים לשינוי. דרך הכתיבה אני שואלת את עצמי שאלות ומגבשת כיווני פעולה. כתיבה רפלקטיבית ביומן מחקר ובבלוג, עוזרת לי לערוך רפלקציה משמעותית, לשקול חלופות ולהגיע למסקנות.

בהרצאתי אציג דוגמאות של טקסטים רפלקטיביים, המעידים על הלמידה שלי מתוך שיח ופעולה וקטעים מתוך ההתכתבות שלי עם מורים. בנוסף, אציג את הדרך שבה, לאורך שנים,  למידה זו מוצאת את אותותיה בעבודתי, במחקרי ובפרסומיי. אמחיש כיצד הידע שלי מקריאה מקצועית מעובד בכתיבה רפלקטיבית, מוצא את דרכו לעשייה החינוכית שלי ומעובד שוב בכתיבה מקצועית. לבסוף, אדון בתרומתו של בלוג מחקרי להתפתותי המקצועית.

בחקר הפדגוגיה שלנו כמורי מורים, עלינו לתאר את דרכי הוראה שלנו, להמליל את הידע שנוצר באינטראקציות מקצועיות שונות ולשתף עמיתים בידע שנבנה. הרצאה זו הינה צעד נוסף בשיתוף ובחיפוש דיאלוג מסוג זה.

The other abstract, which I submitted today is in English. If it is accepted (and I really hope it will be) I will post it here in March. The paper for that second conference is about blogging as an academic activity. I am interested in exploring the dialogic nature of blogging in general and academic blogging in particular

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *